Om projektet
Manola MB’s hovedaktivitetsområde er detail- og engroshandel med fritidstøj, fodtøj, tilbehør og turistudstyr.
Problem
E-butikken havde på det tidspunkt ikke mulighed for at implementere ny funktionalitet, fordi den forældede version af Magento var inkompatibel med de fleste tredjepartssoftware. Kunden udførte ikke kun handelsaktiviteter i det elektroniske rum, men administrerede også 6 fysiske butikker, og derfor var det en vigtig restadministrationsløsning, der gør det muligt for digital og fysisk handel at fungere gnidningsløst indbyrdes – ikke at sælge varer i e-butikken, som allerede er solgt i den fysiske butik.
Løsning
Den gamle e-shop var ufleksibel og svær at redigere, så i stedet for at opdatere den gamle e-shop blev det besluttet at oprette en helt ny. Under hensyntagen til kundens behov for nye funktioner og automatisering blev det besluttet at udføre integrationen af de systemer, der blev brugt med Magento, og den gensidige integration af systemerne. Udviklingen af projektet krævede konstant kommunikation, så det blev besluttet at danne et dedikeret team. For at få en mere effektiv kommunikation blev der oprettet en kommunikationskanal dedikeret til projektet – det gjorde det muligt at kommunikere mærkbart hurtigere og reagere på de problemer, der opstod.

Udbudte tjenester
E-butikken har med de nyeste versioner af softwaren åbnet op for en bred vifte af muligheder for implementering af nye funktionaliteter, hvilket sikrer en pålidelig, jævn og sikker drift af e-butikken. Da den nye e-shop blev oprettet, skulle dataene migreres.
I lyset af den voksende mængde e-handel blev det besluttet at integrere regnskabssystemer med Magento for at opnå procesautomatisering. Målet om at forenkle håndteringen af kataloget blev opfyldt ved at integrere produktinformationsstyringssystemet Akeneo i Magento. Kunderne udtrykte behov for, at eksterne systemer skulle arbejde synkront med hinanden og ikke kræve menneskelige ressourcer, og derfor blev den gensidige integration af alle de anvendte systemer implementeret. Multikanalhandel blev implementeret for at udvide handelsvolumen og forretningsvækst – der blev genereret en automatisk fornyelig produkt-XML-fil, takket være hvilken produkter og deres oplysninger konstant overføres til de mest populære eksterne salgskanaler – pigu.lt, glami.lt og Facebook.

For at undgå situationer, hvor varer, der allerede er solgt i en af de fysiske butikker, sælges via en e-handelskanal, er der foretaget en ny kontrol af saldoen, umiddelbart før kunden gennemfører ordren. Logikken med automatisk opdeling af saldi i afdelinger er blevet implementeret og informerer de afdelinger, der indgår i ordreopfyldelsen, via e-mail med oplysninger om, hvilke varer og hvilken ordre der skal udskydes, og fra hvilken afdeling ordren skal overdrages til transportøren eller kunden.
Under udviklingen af projektet blev der gennemført en række mindre opgaver, såsom udvikling af logik til visning af forskellige typer størrelser, visning af forskellige størrelser for forskellige produktkategorier ved hjælp af forskellig logik, integration af transportør- og betalingssystemer, individuel optimering af e-shoppens ydeevne osv.
Resultater
Resultatet af samarbejdet var skabelsen af en moderne, hurtig og innovativ e-shop, der er tilpasset handel via flere kanaler. Systemintegrationerne gjorde det muligt at opgive det daglige manuelle arbejde og dermed frigøre menneskelige ressourcer til andre vigtige opgaver. Efter projektet fortsætter partnerskabet og udviklingen af projektet i tæt samarbejde.