Om projektet
UAB Serpantinas er den officielle repræsentant for det verdenskendte svejseudstyr, en af de førende forhandlere af svejseudstyr i Litauen med mere end tre årtiers erfaring. UAB Serpantinas har seks afdelinger i større byer i Litauen og e-handelskanalen e-serpantinas.com.
Problem
E-butikken blev derefter bygget ved hjælp af Magento version 1, en e-handelsplatform, der officielt blev afviklet af udviklerne i juni 2020. Det betød, at den e-handelsplatform, som e-butikken brugte, ikke modtog nogen opdateringer, fejlene og sikkerhedshullerne blev ikke rettet, og til sidst blev nyere versioner af tredjepartssoftware og den serverinfrastruktur, der var nødvendig for at køre Magento, inkompatibel med den gamle Magento-version. Ældre versioner af softwaren manglede funktionalitet, kunne ikke vedligeholdes af udviklerne og havde fejl, som ikke blev rettet i de gamle versioner, men som er blevet rettet i de nye versioner.
Løsning
Efter at have talt med kunderne blev det besluttet at opgradere den Magento-version, der blev brugt i e-butikken. Den opdaterede version har åbnet op for en lang række muligheder for funktionsudvikling, og siden opdateringen er der kommet nye funktioner til, så e-butikken kan administreres mere effektivt, og kunderne kan handle hurtigere og nemmere.

Udbudte tjenester
En ny e-shop er blevet oprettet ved hjælp af Magento version 2. For at undgå at miste data blev der foretaget en datamigrering – brugerkonti, ordrer, produkter og andre vigtige data blev overført. I betragtning af at et stort problem i den tidligere version af e-butikken var den ikke-optimerede, tidskrævende indkøbsproces, er checkout-processen blevet optimeret, og funktionaliteten i one-page checkout-vinduet er blevet introduceret for at forbedre konverteringsraten.
For at forenkle regnskabsprocesserne blev integrationen af regnskabssystemet Rivilė i Magento gennemført. Automatisk overførsel af ordrer til Rivile og automatisk kontogenerering er blevet implementeret. For at forenkle logistikprocesserne er der implementeret en logik, som gør det muligt at fordele minus af saldi fra forskellige enheder i henhold til de fastlagte prioriteter og overføre dem til forsendelsens afsendelses-/afleveringsenhed. Da vi ikke kun har en e-handelskanal, men også fysiske butikker, blev der lavet en løsning for ikke at sælge varer i e-butikken, som allerede er blevet solgt i den fysiske butik – genkontrol af saldiene, umiddelbart før kunden afslutter ordren. I øjeblikket opdeles og afskrives saldiene automatisk, og de afdelinger, der indgår i ordreudførelsen, informeres via e-mail med oplysninger i brevet om, hvilke varer og hvilken ordre der skal udskydes.
Under hensyntagen til de solgte varers karakteristika er der implementeret en individuel logik, der gør det muligt at sælge varerne ikke i hele enheder, men efter vægt. Efter at den nye e-shop blev oprettet, blev der udført en masse mindre arbejde: et værktøj til SEO-optimering er blevet implementeret, integration af betalings- og leveringstjenesteudbydere er blevet udført, muligheden for at indtaste leveringsdata, der er relevante for virksomheden, og mange andre arbejder er blevet implementeret på faktureringssiden.
Resultater
Resultatet af samarbejdet er en moderne, hurtig og funktionel e-shop, der er nem at bruge til shopping. De implementerede funktioner automatiserede nogle af processerne og forenklede administrationen af e-butikken. Magento version 2 er kompatibel med de nyeste versioner af tredjepartssoftware, hvilket baner vejen for yderligere udvikling af e-shoppens funktionalitet.